Radca Prawny
Małgorzata Jaskólska

Biuro: Budynek Olivia Gate
I piętro przestrzeń 04 FLOW,
Al. Grunwaldzka 472, Gdańsk, Poland

Polityka Prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania oraz wykorzystywania danych osobowych pozyskiwanych przez Kancelarię Radców Prawnych Małgorzata Jaskólska (dalej ”Kancelaria”) oraz używania plików cookies za pośrednictwem serwisu internetowego: www.kancelaria-jaskolska.pl

  1. Korzystając z serwisu, jako Użytkownik wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez Kancelarię plików Cookies i inne podobne technologie dla Twojej wygody podczas przeglądania stron serwisu. Pliki cookies wykorzystywane w witrynach internetowych nie gromadzą informacji umożliwiających ustalenie tożsamości użytkownika.
  2. Właścicielem serwisu jest Kancelaria Radcy Prawnego Małgorzata Jaskólska, ul. Cieszyńskiego 25/21, 80-809 Gdańsk. W sprawach dotyczących danych osobowych możliwy jest kontakt osobisty, telefonicznie pod numerem telefonu + 48 607404067, mailowo: kontakt@kancelaria-jaskolska.pl oraz adresem siedziby kancelarii.
  3. Pliki „ Cookies” tzw. ciasteczka, są to niewielkie pliki tekstowe, zapisywane przez serwer właściciela i wysyłane przez odwiedzane strony internetowe, a pobierane i zapisywane na komputerze Użytkownika. Informacje zawarte w tych plikach pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie przez stronę, która je utworzyła. Tym samym serwis nie może mieć dostępu do innych plików znajdujących się na komputerze Użytkownika.
  4. Pliki te są wykorzystywane przez serwis w zakresie niezbędnym do jego działania dostosowywania stron do wyświetlania, wybranych ustawień oraz do zbierania ogólnych, statystycznych informacji. Serwis używa cookies w celu dostarczania usług i treści dostosowanych do indywidualnych potrzeb i zainteresowań, analizowania i badania, a także monitorowania zachowania Użytkownika w zakresie korzystania ze strony internetowej oraz możliwości poprawy jej funkcjonowania. W niektórych przypadkach możliwa jest identyfikacja i związany z nią personifikowany dostęp do treści serwisu w oparciu o pliki cookies, ale konieczna jest zazwyczaj autoryzacja ze strony Użytkownika.
  5. W przypadku, gdy Użytkownik korzysta z tego samego urządzenia i przeglądarki pliki cookies umożliwiają zapamiętanie jego preferencji i pozwalają odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
  6. Pliki cookies są bezpieczne dla komputerów Użytkowników serwisu. Poprzez ten mechanizm nie ma możliwości, aby przedostały się do komputerów Użytkowników wirusy, elementy niechcianego oprogramowania lub jakiekolwiek złośliwe oprogramowanie. 
  7. Pliki cookies i inne narzędzia podobne nie są używane przez Kancelarię do przetwarzania ani do przechowywania danych osobowych Użytkownika, z wyjątkiem kiedy zebrane za pomocą tych plików dane osobowe i uprawnienia Użytkownika mogą uznane za dane osobowe tj wówczas, gdy Użytkownik skontaktuje się z Kancelarią za pomocą formularza kontaktowego lub Użytkownik jest subskrybentem Newslettera. Dane te są przetwarzane przez Kancelarię z uwagi na prawnie uzasadniony interes realizowany przez Kancelarię w szczególności: zapisania formularza celem zachowania sesji i ułatwienia korzystania ze strony, analizy zachowania na stronie internetowej Użytkownika, w celu poprawy jej funkcjonowania oraz ochrony przed nadużyciami.
  8. Użytkownik w dowolnym momencie może zmieniać sposób korzystania z plików cookies za pomocą narzędzi przeglądarki internetowej, z której korzysta. Większość przeglądarek posiada możliwość akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie, akceptowania tylko niektórych rodzajów lub informowania użytkownika za każdym razem, gdy strona internetowa próbuje je zapisać. Użytkownik ma uprawnienie również do usunięcia plików cookie, które zostały zapisane na urządzeniu przez przeglądarkę. Możliwości zarządzania i usuwania plików cookie różnią się w zależności od używanej przeglądarki. Niezbędne informacje Użytkownik może znaleźć wykorzystując funkcję Pomoc, Prywatność i bezpieczeństwo, w swojej przeglądarce lub odwiedzając na przykład stronę internetową, na której wskazano, jak kontrolować i usuwać pliki cookies w najpopularniejszych przeglądarkach( Jak usunąć pliki cookie na różnych przeglądarkach? | NordVPN). Istnieje możliwość wyłączenia przekazywania danych Użytkownika dla celów analitycznych i statystycznych z wykorzystaniem Google Analytics, zgodnie z instrukcją Analytics Help (google.com). Wyłączenie plików cookies w przeglądarce może spowodować utrudnienia lub niemożność korzystania z usług proponowanych przez serwis.
  9. Podczas korzystania z serwisu, mogą być gromadzone dodatkowe informacje: adresy IP, przypisany do komputera lub zewnętrzny IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas przeglądania, dane o linkach, odnośnikach. Adres IP to numer przydzielany komputerowi Użytkownika serwisu przez dostawcę usług internetowych. Jest on pomocny przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz, jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu serwisu, a także w celach bezpieczeństwa, a także ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści serwisu.
  10. Serwis może zawierać linki i odnośniki do innych stron internetowych, na które wpływu Kancelaria nie posiada. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności obowiązujące na innych stronach internetowych. Z tego powodu, ważne jest zapoznanie się z polityką prywatności innego administratora, po przejściu za pośrednictwem serwisu na stronę internetową zarządzaną przez innego administratora.
  11. Kancelaria wykorzystuje pliki cookies zewnętrzne w celu zwiększenia aktywności serwisu za pomocą serwisu społecznościowego Facebook.com, którego administratorem cookies jest Meta Platforms Ireland Limited oraz Linkedln.com, którego administratorem jest LinkedIn Ireland Unlimited Company Irlandia.
  12. Kancelaria w celu realizowania uprawnień wynikających z obowiązującego prawa, oraz w celu odpowiedzi na zadane przez formularz kontaktowy pytanie lub prośbę o kontakt, a także marketingu bezpośredniego jej usług lub produktów, w przypadku gdy Użytkownik posiada z Kancelarią relację biznesową, lub po wyrażeniu zgody przez Użytkownika, wysyłki Użytkownikom zainteresowanym zmianami prawa, legislacyjnymi oraz działalności Kancelarii po zapisaniu się na Newsletter, w oparciu o prawnie uzasadniony interes Kancelarii, przetwarza dane przekazywane przez Użytkowników.
  13. Użytkownik wypełniając dane osobowe w formularzu kontaktowym, zapisaniu się na newsletter, podając adres e- mail numer telefonu czy listownie, wyraża zgodę na ich przetwarzanie i przechowywanie przez Kancelarię, w celach niezbędnych do działalności Kancelarii oraz jej prawnie uzasadnionych interesów.
  14. Dane osobowe przekazane Kancelarii przez formularz kontaktowy podawane są dobrowolnie, jednak odmowa podania danych będzie skutkowała brakiem możliwości wysłania zapytania poprzez formularz kontaktowy.
  15. Przetwarzanie danych osobowych Użytkownika odbywa się przez Kancelarię zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (U.2020.344 t.j.z dnia 3 marca 2020r. z póź. zm) oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO.
  16. Kancelaria jako administrator danych osobowych dba o bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Użytkowników. Dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. 
  17. Dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom na podstawie przepisów prawa, a także w szczególności podwykonawcom, dostawcom rozwiązań informatycznych, dostawcy przesyłek pocztowych lub zgody wyrażonej przez Użytkownika.
  18. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane w celu:
    1. kontaktu z Użytkownikiem – odpowiedzi na wiadomości, dalszy kontakt z Użytkownikiem, od momentu ich zebrania do zakończenia korespondencji w sprawie;
    2. w celach marketingowych usług własnych oraz podmiotów trzecich – przez okres pozostawania w relacji Użytkownika z Kancelarią do czasu wyrażenia sprzeciwu lub wycofania zgody na przetwarzanie, w przypadku jej udzielenia;
    3. w celu wysyłki Newslettera – od czasu wyrażenia zgody i zapisu na Newsletter do czasu wyrażenia sprzeciwu;
    4. w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami – przez okres przedawnienia roszczeń;
    5. w celu wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa- przez okres nie dłuższy niż niezbędny do wykazania, iż obowiązki te były realizowane w sposób prawidłowy;
    6. w celu poprawy funkcjonowania serwisu – przez okres niezbędny dla realizacji tego celu.
    7. w celu archiwizacji danych jako administratora danych osobowych – przez okres zgodny z przepisami prawa lub do czasu wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu przez Użytkownika.

Dane osobowe w każdej sytuacji, będą przetwarzane i przechowywane przez Kancelarię do czasu wyrażenia przez Użytkownika skutecznego sprzeciwu ich przetwarzania w przypadku podstawy przetwarzania prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii, nie dłużej niż do momentu wycofania zgody, która jest podstawą prawną przetwarzania.

  1. Użytkownikom przysługuje prawo żądania dostępu do treści danych, uzyskania kopii danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do przenoszenia danych osobowych i wycofania zgody na ich przetwarzanie oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W niektórych sytuacjach skorzystanie z powyższych uprawnień może być ograniczone zwłaszcza w przypadku przetwarzania danych osobowych pozyskanych i przetwarzanych w związku z udzielaniem pomocy prawnej lub obowiązującą radcę prawnego tajemnicą zawodową.
  2. W serwisie zamieszczone są wtyczki do mediów społecznościowych. Do dostawców tych mediów społecznościowych podczas korzystania z nich przez Użytkownika przekazywane są: adres IP urządzenia Użytkownika, z którego korzysta a także identyfikator przeglądarki internetowej. Skorzystanie z wtyczki mediów społecznościowych powoduje bezpośrednie nawiązanie połączenia z serwerami tych mediów, które zbierają dane we własnym zakresie. O sposobie zarządzania tymi danymi oraz celu ich przetwarzania, pobierania a także o zakresie praw przysługujących Użytkownikowi i sposobach ochrony prywatności stosowanych przez te media, informacje znajdują się na internetowych poszczególnych podmiotów.
  3. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Kancelaria poinformuje Użytkowników z wyprzedzeniem 7 dni. W zakresie danych przekazanych do wejścia w życie zmiany, zastosowanie ma Polityka Prywatności w brzmieniu obowiązującym w chwili przekazania danych, zawierania umowy, chyba, że Użytkownik wyrazi odrębnie zgodę na objęcie go nowymi postanowieniami Polityki Prywatności w odniesieniu do wszystkich jego danych przetwarzanych przez serwis.
  4. Wszelkie zapytania w zakresie Polityki prywatności można kierować na adres: kontakt@kancelaria-jaskolska.pl
  5. Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 23 czerwca 2023r.